Influence of the reed flow on the intonation of the clarinet
Dalmont Jean-Pierre ,Guillemain Philippe ,TAILLARD Pierre-André 2012, ., Acoustics 2012, Nantes, France
Decay transients in single reed wind instruments
Guillemain Philippe ,Vergez Christophe 2012, ., Acoustics 2012, Nantes, France
Choice of algorithms for reed instruments oscillations: how to solve the equation for the nonlinear characteristics?
Kergomard Jean ,Guillemain Philippe ,Silva Fabrice 2012, ., Acoustics 2012, Nantes, France
Diesel knock noise from combustion phenomenon to perceived signals
SAUVAGE Olivier ,LAURAC Alexandre ,Bezat Marie-Céline ,Roussarie Vincent ,Guillemain Philippe 2012, ., Acoustics 2012, Nantes, France
The way timbre shapes musical preference: a clarinet performance case study
Barthet Mathieu ,Guillemain Philippe ,Kronland-Martinet Richard ,Ystad Solvi 2011, xxx, Performance Studies Network (PSN) International Conference, Cambridge, Royaume-Uni
Rôles du contrôle et du timbre dans la perception du naturel de sons de clarinette
Guillemain Philippe ,Merer Adrien 2010, -, 10ème Congrès Français d'Acoustique, Lyon, France
De l'utilisation de la décomposition modale pour la synthèse sonore temps réel : écueils et solutions
Guillemain Philippe ,Silva Fabrice 2010, -, 10ème Congrès Français d'Acoustique, Lyon, France
De l'utilisation de la décomposition modale pour la synthèse sonore temps réel : écueils et solutions
Guillemain Philippe ,Silva Fabrice 2010, CD-ROM(6 pages), 10ème Congrès Français d'Acoustique, Lyon, France
Towards a fracture criterion based on time-scale analysis
Gabrielli François ,Masson Catherine ,Ogam Erick ,Guillemain Philippe 2009, CD-ROM (6 pages), XIXème Congrès Français de Mécanique (CFM'09), Marseille, France
Bone integrity described by resonance frequency signature
Gabrielli François ,Guillemain Philippe ,Ogam Erick ,Masson Catherine 2008, vol. 11, issue suppl.1, 95-96, 33ième Congrès de la Société de Biomécanique, France
Combining physical modeling and additive synthesis as a mapping strategy for realtime control
Guillemain Philippe ,Verfaille Vincent 2007, vol. 1, 442-449, International Computer Music Conference, Danemark
Simulation of single reed instruments oscilations based on modal decomposition of bore and reed dynamics
Silva Fabrice ,Debut Vincent ,Kergomard Jean ,Vergez Christophe ,Deblevid Aude ,Guillemain Philippe 2007, CD-ROM(6 pages), Proceedings of the International Congress of Acoustics, Madrid, Espagne
Synthèse sonore de clarinette avec modèle de résonateur à trous latéraux.
Silva Fabrice ,Guillemain Philippe ,Kergomard Jean ,Dalmont Jean-Pierre 2006, CD-ROM, 8ème Congrès Français d'Acoustique, Tours, France
Digital synthesis models of clarinet-like instruments including nonlinear losses in the resonator
Guillemain Philippe ,Terroir Jonathan 2006, 83-88, Digital Audio Effects, Montréal, Canada
On the relative influence of even and odd harmonics in clarinet timbre
Barthet Mathieu ,Guillemain Philippe ,Kronland-Martinet Richard ,Ystad Solvi 2005, 351-354
Objective and subjective simulation of note transitions in reed instruments
Guillemain Philippe ,Terroir Jonathan 2005, 68-86
A simple dynamic tone hole model for real-time synthesis of clarinet-like instruments
Terroir Jonathan ,Guillemain Philippe 2005, 339-342
Towards a Better Understanding of the Relationship Between the Clarinet Timbre and the Playing
Guillemain Philippe ,Helland R. ,Kronland-Martinet Richard ,Ystad Solvi 2004, -
Period doubling on cylindrical reed instruments
Kergomard Jean ,Dalmont Jean-Pierre ,Gilbert J. ,Guillemain Philippe 2004, 113-114
Real-time synthesis models of wind instruments based on physical models
Guillemain Philippe ,Kergomard Jean ,Voinier Thierry 2003, 389-392
Sound synthesis as a tool for characterization of musical performance and performer
Guillemain Philippe ,Voinier Thierry 2003, 66-75
Characterization of elastic shells by the use of the wavelet transform
Saracco Ginette ,Guillemain Philippe ,Kronland-Martinet Richard 1990, vol. 2, 881-885, Ultrasonics Symposium, Honolulu, États-Unis